Φίλτρο Μικρο-Σωματιδίων

 ΦΙΛΤΡΟ DPF (Diesel Particulate Filter)

Τι κάνει το DPF? Φιλτράρει τα τοξικά, μικροσκοπικά σωματίδια αιθάλης τα οποία προέρχονται από την ατελή καύση του πετρελαίου και εκπεμπονται με τα καυσαέρια του κινητήρα.  Από το 2009 και μετά όλα τα αυτοκίνητα diesel με τεχνολογία euro 5 είναι υποχρεώμενα να διαθέτουν το φίλτρο DPF (Diesel Particulate Filter η Αιθαλοπαγίδα).

- Υπεραπλουστεύοντας τους σχετικούς τεχνικούς όρους, μπορούμε να πούμε πως το φίλτρο μικροσωματιδίων (Diesel Particulate Filter) είναι ένα τμήμα του συστήματος επεξεργασίας των καυσαερίων στους πετρελαιοκινητήρες που χρησιμοποιείται για τη δέσμευση των μικροσωματιδίων που παράγονται από την ατελή καύση του καυσίμου εντός του θαλάμου καύσης. Τα εν λόγω σωματίδια είναι ουσιαστικά η αιθάλη, ή αλλιώς ο «μαύρος καπνός» που εκλύεται από τις εξατμίσεις των πετρελαιοκινητήρων. Τα εν λόγω –στερεά- μικροσωματίδια είναι εξαιρετικά επιβλαβή για την υγεία ενώ μπορούν να προκαλέσουν και σημαντικές φθορές – βλάβες στον κινητήρα.
Με βάση τα όσα ισχύουν από την νομοθεσία, όλα τα οχήματα με κινητήρες diesel, από το 2009 και μετά, σύμφωνα με το πρωτόκολλο «Euro 5» ή μεταγενέστερο, επιβάλλεται να φέρουν φίλτρο παρακράτησης.
Σε ότι αφορά στο DPF, όπως και όλα τα υπόλοιπα φίλτρα, σε τακτά διαστήματα πρέπει να καθαρίζεται, προκειμένου να είναι σε θέση να εξακολουθεί να λειτουργεί σωστά. Στην περίπτωση του DPF, η εν λόγω διαδικασία λέγεται «αναγέννηση». Κατά τη διάρκεια της αναγέννησης, η θερμοκρασία εντός του φίλτρου αυξάνεται σημαντικά με αποτέλεσμα τα σωρευμένα μικροσωματίδια να καίγονται, αφήνοντας εντός του φίλτρου μια μικρή ποσότητα στάχτης.
Η παθητική αναγέννηση του φίλτρου γίνεται αυτόματα όταν το όχημα κινείται σε σταθερή –σχετικά υψηλή - ταχύτητα, π.χ. στον αυτοκινητόδρομο ωστόσο, οι κατασκευαστές έχουν προβλέψει και την ενεργή αναγέννηση του DPF που ελέγχεται από την κεντρική μονάδα ελέγχου (ECU) και πραγματοποιείται επίσης αυτόματα. (Περιοδικό AUTOTRITI)

Επιπλέον, οι τρόποι αναγέννησης ενός φίλτρου dpf είναι οταν το αυτοκίνητο είναι εν κινήση (παθητική αναγέννηση). Για µια επιτυχηµένη αναγέννηση χρειάζεται θερµοκρασία καυσαερίων τουλάχιστον 600 βαθμών C, κάτι που είναι υπερβολικά δύσκολο να επιτευχθεί σε συνθήκες οδήγησης πόλης ή σύντοµων διαδροµών.
Για να γίνει από μόνη της η αναγέννηση θα πρέπει το όχημα να κινείται για αρκετή ώρα και με ταχύτητα άνω τον 65 χλμ/ώρα. Με αυτόν τον τρόπο πραγματοποιείται η καύση της αιθάλης κατά τη διάρκεια της πορείας του οχήματος χωρίς όμως να γίνεται αντιληπτή από τον οδηγό.
Λόγω λοιπόν της χρήσης του αυτοκινήτου μέσα στην πόλη, η χρήση του συστήματος start/stop πού έχει σάν αποτέλεσμα την χαμηλή θερμοκρασία του κινητήρα, η λανθασμένη επιλογή λιπαντικού, η χρήση κακής ποιότητας καυσίμου όπως επίσης και η γήρανση του αυτοκινήτου προκαλούν φραγμό στο φίλτρο dpf και τότε η λύση είναι η επίσκεψη σε ένα οργανωμένο συνεργείο.

Υπάρχουν διάφορα χημικά που βοηθούν στην επίλυση του προβλήματος. Στο κατάστημα μας μπορείτε να βρείτε αυτά τα ειδικά χημικά γιά τον καθαρισμό του εν λόγω φίλτρου. 

dpf k2png